Pamiętaj o wodzie

Uwaga na odwodnienie

Każda aktywność zwiększa wydzielanie potu przez organizm, bo podczas wykonywania męczących czynności temperatura wzrasta i niezbędna jest jej regulacja. Utrata wody w ten sposób to jednak prosta droga do odwodnienia, dlatego też wybierając się w teren, planując np. przebiegnięcie dłuższego dystansu czy ogólnie – wychodząc na zewnątrz w ciepłych porach roku trzeba zabrać ze sobą odpowiednią ilość płynów. Najlepszym wyborem będzie oczywiście woda mineralna niegazowana. Z uwagi na to, że musi dobrze koić pragnienie, powinna być to woda bezsmakowa, bez zbędnych dodatków, ale z dużą zawartością różnych minerałów – żeby na bieżąco uzupełniać wszystkie składniki odżywcze usuwane przez organizm wraz z potem. W ciągu dnia powinno się wypijać przynajmniej dwa litry wody.

Specjalne produkty dla aktywnych

W sklepach kupić można różnego rodzaju napoje dla aktywnych, dla sportowców, przygotowane pod kątem wygody korzystania oraz wysokiej przydatności dla organizmu. Są to np. płyny izotoniczne, które lepiej zaspokajają pragnienie niż zwykła woda, przez co trzeba wypijać mniej płynu uzyskując ten sam efekt. Są również różne rodzaje wody mineralnej w wygodnych opakowaniach, wyposażone np. w korek-dzióbek. Dzięki temu można pić wodę bez zatrzymywania się na dłużej i bez ryzyka, że napój się wyleje. Jeśli chodzi o zawartość, najlepszym wyborem będą napoje o średniej lub dużej zawartości minerałów, niegazowane oraz odpowiadające pod względem smaku (minerały mogą modyfikować smak wody, więc nie każda będzie odbierana jako tak samo smaczna).

2 Replies to “Pamiętaj o wodzie”

  1. Propolis

    korek z dzióbkiem to wyjątkowy wynalazek. Kojarzy się z dziećmi, ale jest bardzo wygodny. Można spokojnie pić i zostawiać butelkę i nic się nie wylewa!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *