Drużyna ABT CUPRA z pierwszymi punktami po wyścigu Formuły E w Berlinie
- Spektakularny występ zanotowali kierowcy zespołu ABT CUPRA Robin Frijns i Nico Müller podczas wyścigu Formuły E w Berlinie.
- Ekipa wywalczyła pole position i zdobyła swoje pierwsze punkty w sezonie.
- W wyścigu Müller osiągnął swój pierwszy w tym roku wynik w pierwszej dziesiątce, zajmując dziewiąte miejsce.
Na terenie imponującej scenerii dawnego lotniska Tempelhof, Robin Frijns w finale pojedynkowej sesji kwalifikacyjnej wywalczył na mokrej nawierzchni pole position, a jego kolega z zespołu Nico Müller wystartował w wyścigu jako drugi.
– Po ciężkich kwalifikacjach udało się nam wywalczyć pole position i dowieźć pierwsze punkty dla teamu. To były wspaniałe chwile, które dały nam jeszcze większą motywację, by się nie poddawać i kontynuować wyścig w Monako. Liczymy, że i tam pogoda nam dopisze – mówi Robin Frijns.
Obaj kierowcy ABT przez długi czas walczyli w czołowej grupie, zanim na mecie zostali sklasyfikowani na pozycjach 9 i 17.
– To było emocjonujące widzieć zadowolenie w zespole, kiedy Robin i ja wróciliśmy do boksów po udanych kwalifikacjach. Wiedzieliśmy, że wyścig będzie trudny, ale mimo to daliśmy z siebie wszystko – dodaje Nico Müller.
Już za dwa tygodnie Formuła E kontynuuje jedno z najważniejszych wydarzeń sezonu: 6 maja ABTCUPRA weźmie udział w wyścigu o mistrzostwo świata na słynnym torze ulicznym w Monako.
CUPRA to marka łącząca niekonwencjonalny styl, emocje i wyjątkowe osiągi. Powstała w 2018 roku w Barcelonie. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Martorell, a sprzedaż odbywa się poprzez sieć wyspecjalizowanych punktów na całym świecie.
W 2022 roku marka CUPRA kontynuowała bezprecedensowy wzrost sprzedaży, uzyskując poziom niemal 152 900 sprzedanych modeli na całym świecie. Wynik ten okazał się ogromnym sukcesem, ponieważ marka osiągnęła tym samym 93% wzrost sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego (80 000 sprzedanych aut).
Udowadniając, że elektryfikacja i sportowy charakter doskonale do siebie pasują, w 2021 roku CUPRA zaprezentowała pierwszy w 100% elektryczny samochód marki – CUPRA Born. W 2022 roku firma poszerzyła gamę tego modelu o pojazdy z różnymi pojemnościami akumulatorów, a także o mocniejszą wersję e-Boost. Marka wprowadziła również ekskluzywną, limitowaną edycję modelu CUPRA Formentor VZ5.
W 2023 roku swoją premierę miał drugi całkowicie elektryczny model marki – CUPRA Tavascan. W 2024 roku na rynku motoryzacyjnym pojawi się pierwszy zelektryfikowany sportowy SUV, czyli CUPRA Terramar. Natomiast na rok 2025 planowana jest premiera najbardziej radykalnej interpretacji miejskiego samochodu elektrycznego marki, inspirowanej koncepcją CUPRA UrbanRebel.
CUPRA jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym klubu FC Barcelona oraz sponsorem zawodów World Padel Tour i eSports Club Finetwork KOI. Wspiera takie projekty jak festiwal Primavera Sound oraz produkcja łodzi motorowych we współpracy z De Antonio Yachts.
Ambasadorzy marki stanowią część międzynarodowego zespołu CUPRA Tribe i chcą być siłą napędową zmian. Wśród nich są: miejski artysta działający pod pseudonimem TV Boy, złoci medaliści olimpijscy Adam Peaty, Melvin Richardson i Saúl Craviotto, niemiecki bramkarz Marc ter Stegen oraz zdobywczyni Złotej Piłki i najlepsza piłkarka FIFA, Alexia Putellas. Od 2022 roku polskim Partnerem marki CUPRA jest Szymon Godziek, zawodnik specjalizujący się w ekstremalnym freestyle’u MTB i freeride.